SERNIK

by - poniedziałek, maja 22, 2017





Cześć wam!
Długo mnie nie było, ale wracam do was z przepisem prosto od mojej mamy. Od dzieciństwa robię jeden sernik, który jest prosty do przygotowania. Każdy z was jest w stanie go zrobić. Zachęcam również do pieczenia wasze dzieciaki! Może to właśnie w nich chowa się mistrz wypieków! :)
Pamiętajmy o tym, żeby sprawiało nam to przede wszystkim dużo zabawy. Nie wyszło? Nie poddawaj się, zrób kolejne.
Bierzmy się do roboty:




Ciasto:
3/4 kostki margaryny
1/2 szklanki cukru
3 łyżki oleju
500g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 żółtka
Wszystkie składniki dajemy do miski i wyrabiamy rękami. Formę wykładamy papierem do pieczenia. Boki można posmarować masłem, żeby ciasto lepiej wyszło z formy. Wyrobione ciasto wykładamy do formy i nakłuwamy widelcem.

Ser:
1 kg sera
250g cukru
1/2 szklanki oleju
500g mleka
1 budyń żółty
3 całe jajka

Całość zmiksować i wyłożyć na ciasto. Piec w piekarniku na 180 stopni przez 50 minut.
Ja jeszcze dodaje na górę białka, które zostały mi z ciasta kruchego. 4 białka ubijam, następnie dodaję 3/4 szklanki cukru. Po 50 minutach gdy sernik dalej jest w piecu wykładam białka na górę i pieczę jeszcze przez 10 minut.
Bardzo polecam! Sprawdzone od lat!

You May Also Like

0 komentarze